Kundeportrett: Flower Memories by Gitte Bjarup
Møt Gitte og få hennes tips til bruk av etiketter
Hvordan startet Flower Memories by Gitte Bjarup?
Jeg hadde i flere år jobbet sammen med en venninne, der vi laget blomsterbuketter til en privat bedrift når det var arrangementer av større og mindre karakter.
Én dag skulle jeg selv begynne å levere blomster til bryllupssteder, og ja, da oppstod Flower Memories by Gitte Bjarup. Jeg elsker blomster og har alltid gjort det – fra jeg var liten og plukket blomster i foreldrenes hage til buketter, hos min tid hos Irma, der jeg blant annet jobbet i blomsterbutikken og til jeg flyttet hjemmefra og igjen laget buketter og dekorasjoner av blomstene i hagen der jeg bodde.
Blomster er naturlig vakre og berører følelser som ikke mange andre ting kan gjøre. Konseptet og visjonen for meg og min virksomhet er at Flower Memories skal skape vakre blomsterminner – derav navnet. Både i gledens og sorgens stunder.
Når det skal være fest, er de vakre blomstene med på å løfte stemningen. Derfor har jeg også valgt å ha vakre lys av beste kvalitet og gode kvalitetsservietter, slik at jeg kan fullføre borddekkingen og være med på å skape de beste visuelle rammene for en fest. Og når det siste farvel skal sies, er vakre blomster med på å løfte sorgen og skape vakre minner fra en ellers sorgfull dag.
Finn Flower Memories by Gitte Bjarup her
Hvorfor er emballasjen viktig?
Når man kjøper en bukett, ønsker man å glede noen andre. Derfor er det viktig at buketten man kommer med / får levert tar seg best mulig ut. Det være seg i form av harmoniske farger og en innpakning som matcher buketten.
Deretter er det svært viktig at mottakeren kan se hvor buketten er levert fra – og for meg er det viktig at etiketten, som skal merke meg og butikken min, utstråler det jeg står for – kvalitet, harmoni og balanse.
«Reell og ekte merkevarebygging er viktig» – Gitte, Flower Memories by Gitte Bjarup
Hva tenker du om etiketten?
Etiketten til merkevarebyggingen av meg og Flower Memories skal utstråle harmoni, kvalitet og balanse. I butikken min er det også ro og naturlighet. Derfor skal etiketten være av papir og være matt, siden polyesterfolie og blank overflate ikke er naturlig og harmonisk sammen med blomster.
Etiketten skal ikke være for stor og prangende, men stor nok til at den er synlig og man kan lese den informasjonen som er nødvendig. Og så gjør det ikke noe at den er fin å spare på og sette på kjøleskapsdøren neste gang man skal gi/kjøpe blomster.
Tips til deg som går med eller er i gang med en entreprenørdrøm
-
Bruk nettverket ditt
-
Merkevarebygging er viktig – men den skal være reell og ekte ift. deg og dine ferdigheter/kompetanser.
Få flere tips og inspirasjon
Finn andre relevante artikler
Tips og ideer til livet
Slik markedsfører du dine produkter
Finn gratis maler til bordkort